۱۳۹۶ مرداد ۲۶, پنجشنبه

شمار کودکان در زندان‌های ایران به بیش از دو هزار و سیصد نفر رسید

نگهداری کودکان در زندان‌های غیر استاندارد نظیر زندان‌های ایران تاثیر منفی بسیاری بر سلامت روانی و جسمانی کودکان به جا می‌گذارد.

به گزارش «محبت نیوز» وجود کودکان ساکن در زندان به ­همراه مادران زندانی مشکلی است که می­تواند زمینه­ ساز مشکلات بعدی شود. قوانین در جهان و ایران اجازه داده ­اند برای کاهش آسیب­های روانی برای مادر و کودک این کودکان بتوانند مدتی را ۲تا ۶ سال در زندان و در کنار مادران خود زندگی کنند. اما آیا زندان می­تواند امکانات مناسب برای رشد این کودکان را فراهم نماید؟ کودکان تربیت شده در این مکان چه وضعیتی خواهند داشت؟
به گفته یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، شمار کودکان در زندان‌های ایران افزایش یافته و به بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر می‌رسد.
محمد جواد فتحی روز شنبه در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه افزایش شمار کودکان در زندان نشان از افزایش تعداد مجرمان زن دارد خواستار راه‌اندازی مهدکودک ها در زندان‌ها شد .
فتحی افزود این مهد‌ کودک‌ها باید به گونه‌ای ساخته شوند که کودکان احساس نکنند در محیط غیر طبیعی و ویژه هستند.
این نماینده مجلس، وجود دو هزار و ۳۰۰ کودک به همراه والدین خود در زندان‌ها را وضعیتی «بسیار عجیب و قابل تأمل» دانسته و از سازمان زندان‌ها خواست آمار شفافی از تعداد مادران زندانی ارائه کند.
در حال حاضر آمار دقیقی در مورد تعداد زنان زندانی در زندان‌های کشور وجود ندارد٬ اما آن‌گونه که آمار منتشر شده در سال ۹۲ نشان می‌دهد، حدود سه درصد زندانیان ایران را زنان تشکیل می‌دهند.
شایان ذکر است همراهی کودکان خردسال و شیرخوار در زندان‌های جمهوری اسلامی پدیده تازه‌ای نیست، در دهه ۶۰ نیز بسیاری از مادران زندانی سیاسی- عقیدتی همراه با سایر زنان زندانی با حضور کودکانشان دوران زندان را سپری کردند.

شمار کودکان در زندان‌های ایران به بیش از دو هزار و سیصد نفر رسید

نگهداری کودکان در زندان‌های غیر استاندارد نظیر زندان‌های ایران تاثیر منفی بسیاری بر سلامت روانی و جسمانی کودکان به جا می‌گذارد. به گزارش ...